Pages

sâmbătă, 20 august 2011

Litoral 2011: Impresii

Eforie Sud la 9 AM
Am fost la mare. La noi la mare.
Nu am mai fost de vreo 5 ani (am fost la greci) si nu credeam ca voi merge asa curand. Dar copilul fiind prea mic si sotia insistand pentru mare si aerosoli am zis .. hai sa incercam la noi. Ca si asa nu vom face multa plaja / baie, iar bugetul a suferit din greu anul asta.


Am facut rezervare la o vila din Eforie Sud si am asteptat sa inceapa concediul.

Sperietura

Cu vreo o saptamana sau doua inainte de data plecarii au inceput televiziunile si ziarele sa vuiasca "alge, miros neplacut, foarte rau". M-am obisnuit sa caut mai adanc atunci cand ma intereseaza ceva deoarece stiu ca la TV se cauta doar sezationalul, cu sau fara suport real.

La TV vorbeau de tot litoralul, dar reportajele erau doar din Mamaia (tipic). Dar cautand, am aflat ca si Eforie Sud (si inca o statiune, nu mai stiu care) este in aceeasi oala. Naspa.

Au trecut saptamanile si cu vreo 2 zile inainte de plecare am sunat la vila sa vad ei ce stiu/ce zic. Nu stiau sa fie vreo problema. (Ma mint? Sper ca nu!). Stiam ca sunt si statiuni fara probleme si eram decis ca in caz de problema sa "mut satra".

Surprizele placute: vila

Se zice ca pesimistii o duc cel mai bine, deoarece viata nu e mai frumoasa decat cum o prevad ei si le face multe surprize placute.

Am ajuns. Vila arata bine. Conditiile bune (pretul era din start mai mult decat rezonabil), proprietara si personalul amabil. In caz ca va intereseaza, este Vila Zara. Recomand.

Surprizele placute: marea

Apa era la vreo 5-7 minute de vila, dar unde am ales ulterior sa mergem era pe la 15 minute (cu carucior, cu treptele cele multe de la faleza, cu totul). Alge? Nu prea. Adica era o linie subtire pe mal, ca pe vremea lui Ceausescu. Chiar insignifiant. Miros neplacut? Nici vorba!

Au curatat cei de la Apele Romane? Poate. Au fost mai putine probleme decat la TV? Poate.

Algele: reloaded


Dupa o saptamana frumoasa, in a doua duminica a sejurului, au aparut algele.
Initial am crezut ca e duminica si s-a tras chiulul. Dar algele au ramas toata saptamana, pana am plecat.

Dar nu e asa rau cum suna.

De mirosit clar nu au mirosit rau. Posibil sa nu fi apucat sa putrezeasca.
De impanzit toata plaja si apa nu se poate vorbi. S-au adunat in cateva zone, iar un pic mai incolo deja se putea intra in apa. Si oameni suntem. Le vedem, le ocolim si ne simtim bine 5-10m mai incolo.

Un exemplu clar era unul dintre diguri. Pe o parte erau alge si putina lume, iar pe cealalta apa curata si se facea plaja si baie la greu.

Deci overall problema algelor a fost minora. Si nu numai pentru mine. Pozele arata asta. Nu e multa lume, ca-s facute dimineata la ora 9 (asa s-a nimerit), iar lumea inca e obisnuita sa faca plaja si baie la ora 12.

Alge si sezlonguri goale. Ceva mai incolo nu mai sunt alge si e plin de lume.

Stanga: alge si gol. Dreapta: curat si plin.

Zona mare fara alge. Lumea se simte bine.
Statiunea

Statiunea este relativ linistita. Multe familii cu copii. Destul de mult (comparativ cu ce ma asteptam la litoral) bun simt. Putine manele. O singura (cred) discoteca zgomoteca. Preturile nu erau exagerate.

Infrastructura lasa un pic de dorit, de exemplu digurile plang dupa o renovare, dar asta cred ca e peste tot la noi.

Cam multi caini vagabonzi, cam multe pisici. Dar nu am intalnit cersetori, nu am intalnit masini din care sa duduie maneaua.

Nisipul relativ curat. Suficiente cosuri de gunoi.

Oamenii

Overall au fost OK. Daca putinele cazuri de ghiolbani pe care le pot enumera sunt unii care faceau mutritze la copilul din carucior si apoi, cu nonsalanta, si-au aprins tigarea, sau cei care la 7 AM faceau "aerosoli" cu totii sot/sotie/copii pe dig.. fumand, eu zic ca nu e asa grav.

Concluzii

Litoralul romanesc a fost de departe mai putin rau decat in temerile mele.
Daca / cand voi mai merge la mare la noi, Eforie Sud si implicit Vila Zara vor fi in topul listei de preferinte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu